יום רביעי, 2 בפברואר 2022

6 דברים שמציגים את העסק שלכם באור שלילי ברשת

 


מהם הדברים החשובים שכדאי להיזהר מהם ועלולים להציג אתכם ואת העסק שלכם באור לא רציני ואף שלילי וכיצד תוכלו להימנע מהם ולבלוט בסביבה תחרותית.

מאמר מאת: אדי לבנטמן

​בין אם אתם משיקים את העסק שלכם או לחילופין מחפשים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, הפעילות ברשת מהווה חלק מאוד חשוב ואף בלתי נפרד מהסביבה העסקית. אבל כמו בכל דבר, להופיע או לקחת חלק מהפעילות זה רק חצי מהמלחמה. מהו החצי השני אתם שואלים? אז החצי השני הוא להיראות מקצועי כאשר הלקוחות הפוטנציאליים מוצאים אתכם ברשת! והדבר קשה במיוחד לעסקים קטנים בגלל אילוצים של זמן וכסף. אבל אל דאגה במאמר זה נסקור מספר דברים חשובים שכדאי להיזהר מהם, אותם דברים שעלולים להציג אתכם והעסק שלכם באור לא רציני ואף שלילי והימנעות מהם תעזור לכם לבלוט בסביבה התחרותית שלכם. 

שימוש בלתי עקבי בשפה העיצובית של המותג או המחסור בשפת מותג

אחת מהדרכים הטובות ביותר לבנות את המותג שלכם הוא לגרום לו להיראות מקצועי על ידי שימוש בשפה עיצובית אחידה לאורך כל הנכסים שלכם, הן הנכסים הדיגיטליים שכוללים לרוב אתר ופרופילים ברשתות חברתיות והן הנכסים השיווקיים הלא דיגיטליים שלכם (מסמכים, פליירים, חוברות…). הלוגו, הפונטים, הצבעים וכמובן התמונות צריכים להיות עקביים בכל הנכסים שלכם. שפה עיצובית עקבית ומוצלחת מהווה בסיס ראשוני לבידול בשוק העסקי של היום.

בחירה גרועה של סכמת צבעים  

בין אם אתם בונים אתר לעצמכם או מישהו עושה זאת עבורכם, חשוב לקבל כמה שיותר פידבק בנוגע לגבי האתר מחברים, משפחה ומלקוחות פוטנציאליים או קיימים. אומנם אין חוקים ברורים לבחירת צבעים אונליין, אך חשוב לעשות את הבחירה בכמה שיותר טעם והתאמה למותג ובמיוחד יש לשים דגש על "הקריאות" (היכולת לקרוא את הטקסט בצורה ברורה על הרקע). ההמלצה היא תמיד לקרוא ולהבין את הלקוחות שלכם ואת הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי בחירת הצבע ברשת כי מדובר בחלק מאוד משמעותי ברושם שלכם על הלקוחות הפוטנציאלים. כמו כן מומלץ לקבל רעיונות לסכמות צבעים באתרים כדוגמת: www.color.adobe.com

היעדר אתר מותאם לנייד  

השימוש במכשירים הניידים ממשיך לגדול ופירוש הדבר שללקוחות פוטנציאליים יש סיכוי גבוה יותר למצוא את האתר שלכם בטלפון או בטאבלט שלהם במקום במחשב. זה חיוני שתוודאו שלמבקרים הללו תהיה חוויה נהדרת עם האתר שלכם גם במובייל. כיום הפתרון הנוח ביותר מגיע בדמותו של אתר רספונסיבי שבו הטקסט, הגרפיקה והמבנה מתאימים עצמם אוטומטית לכל סוג של מכשיר ממנו האתר נצפה, כאשר הפלטפורמה המועדפת לבניית אתרים נכון להיום הינה wordpress.

היעדר דומיין מותאם אישית

שימוש בדומיין מותאם אישית כדוגמת www.mybusinessname.co.il הוא אחד הדברים החשובים ביותר שמעידים על מקצוענות והשקעה. בכל יום ישנם עשרות ואף מאות עסקים שמעלים אתרים ודפי נחיתה חדשים לרשת ונשארים עם הדומיין החינמי שלרוב מעניקה הפלטפורמה שעליה בונים את האתר, כאשר רוב הדומיינים הללו נראים לא טוב,  דוגמה-www.superweb1hosting.com/mybusinessname . דומיין מותאם אישית מראה לגולש שעשיתם השקעה בעסק שלכם וכמו כן יהיה להם הרבה יותר קל לזכור אתכם אחר כך (במיוחד כשיגיע הזמן להמליץ עליכם). כמו כן דומיין מותאם אישית יאפשר לכם להשתמש בכתובת דואר אלקטרוני מותאמת אישית כדוגמת info@mybusinessname.co.il

שימוש בחשבון דואר אלקטרוני אישי בשיווק (email marketing)

כאשר אתם מרגישים מוכנים לתקשר עם הלקוחות זה אומר שהגיע הזמן לחפש ספק דיוור. לשלוח דיוור ללקוחות או אפילו להתכתב איתם במייל האישי יוצר רושם של חוסר רצינות. כיום ישנן פלטפורמות רבות שמאפשרות לכם ליצור דיוור שנראה טוב גרפית וגם מספקות לכם יכולת לניתוח נתונים ושיפור ביצועים בעקבות כך (אנליטיקס).  

יצירת נכסים דיגיטליים מתים

עסקים רבים יוצרים היום פרופילים עסקיים במגוון רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, וזאת ללא הבנה מלאה של כל פלטפורמה והתרבות שלה ובעיקר ללא מטרה לתפעל כל אחד מהנכסים האלה באופן שותף, כך שמה שמתקבל בפועל הרבה פעמים זה עמוד / נכס ריק או אחד שמתעדכן לעיתים רחוקות, מה שבתורו יוצר אצל לקוח שמבקר בנכס תחושה שלילית. הלקוח הרבה פעמים מקבל רושם שבעל העסק "נטש" את הנכס או שפשוט לא משקיע בו כלל (מה שיכל לרמז שכך גם קורה עם הלקוחות שלו). ההמלצה היא לנסות ולא ליפול לבאז שיוצרים אנשים סביב פלטפורמות מסוימות, צריך להבין איך הפלטפורמה יכולה לעזור לעסק ולשלב את ההבנה הזאת עם המגבלות השונות שיש לעסק כמו זמן וכסף ורק אז לבחור בפלטפורמה / נכס שייתן לכם את החזר ההשקעה המקסימלי.

כתב: אדי לבנטמן, מומחה להפצת מסרים ושיווק דיגיטלי, במאגר המומחים והמרצים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פרסומי השבוע

אסטרטגיה תהליך קבלת החלטות בליבה של כל עסק מצליח טמון בסיס איתן הבנוי על קבלת החלטות אסטרטגיות. החלטות אלו משמשות כעקרונות המנחים המעצבים את...